Една случайна среща, един брак и раждането на една легенда
ESPRIT
Ще ви разкажем накратко една вълнуваща история за това как двама души се срещат и основават заедно бранд, който и днес е част от живота на милиони хора по света.
Представете си летен ден в Калифорния, дълго нагорещено шосе и младеж с вдигнат палец. Това е един от нашите главни герои – 20-годишен авантюрист от Източното крайбрежие, придвижващ се на автостоп.
Ето я и нея – млада, красива калифорнийка, с развети коси от отворения прозорец на нейния VW Beatle, тръгнала на дългоочаквана почивка.
Точно тук, на шосе 89 в Емералд Бей, Калифорния, през далечната 1963-та, започва общото пътуване на Дъг Томпкинс и Сузи Ръсел и продължава по-дълго, отколкото и двамата биха могли да си представят тогава. Три месеца по-късно се женят, а още пет години след това основават компанията, която и до днес е част от историята на модата – Esprit.
Първото седалище на фирмата е апартаментът им в Сан Франциско, като Сузи, заедно с нейна приятелка, поема креативната част, а Дъг играе финансовата роля. Със своята страст към модата, безкрайната енергия и силно характерен семеен дух двамата ръководят компанията си под името „Esprit de Corp“. В един момент обаче откриват, че кратичкото „Esprit“ звучи чудесно.
И все пак нещо липсва. Какво ли? Впечатляващо и запомнящо се лого!
С тази нелека задача се залавя Джон Касадо, един от най-талантливите арт директори по онова време. Първият вариант на лого, обаче, не успява да грабне Дъг и Джон трябва да даде ново предложение. Месец по-късно новият вариант е предложен – какъв е той ли? – абсолютно същото лого! Дъг е искрено впечатлен от упоритостта на Джон Касадо и дава одобрението си на добре познатите по цял свят и до днес удебелени букви.
Така Сузи и Дъг, изцяло отдадени на идеалите на поколението на цветната енергия, успяват да втъкнат в бранда любов, мир и хармония. Много преди „еко модата“ да стане популярна и да се заговори за устойчивост, за Томпсън и техният ESPRIT отговорността към служителите, социалните и екологичните проблеми са въпроси от първостепенно значение. Те залагат на материи от органичен памук, а дизайнът е колоритен и жизнен, абсолютно в духа на Калифорния. Без значение дали е витрина на магазин, опаковка, етикет или самият продукт – всеки детайл е представен във вдъхновяващ, колоритен и оптимистичен дизайн.
Това е уникалният, разпознаваем външен вид на ESPRIT – цветен, жизнерадостен и креативен!
If it’s not INSPIRING
it’s not ESPRIT!